Hoe start je een uitzendbureau

Als je succesvol wilt zijn als oprichter van een uitzendbureau, zijn er vier belangrijke vaardigheidssets die je moet cultiveren. Je moet bedreven zijn in:

  1. Personeel werven
  2. Verkrijgen van cliënten
  3. Het juiste talent voor de cliënten vinden
  4. Een personeelsbestand controleren en opleiden

Als je ook maar één ervan niet hebt, is mislukking een uitgemaakte zaak. Je moet jezelf daarom beoordelen en onder de loep nemen. Analyseer de situatie om te zien of er leegtes zijn die opgevuld moeten worden Door je eigen middelen te gebruiken of allianties aan te gaan met betrouwbare bondgenoten die je waarden delen, kun je de eerder genoemde leegtes opvullen.

Hoe start je een uitzendbureau

Kies de juiste industrie voor je uitzendbureau

Het steunen van de juiste bedrijfstak om je mee bezig te houden is een van de bepalende variabelen voor je succes. Je moet, in essentie, je niche kunnen bepalen. Om dit te bereiken, leer je meer over je doelmarkt en zorg je ervoor dat je aan hun behoeften kunt voldoen. Herken de dynamiek van vraag en aanbod op de markt die je gekozen hebt.

Onderzoek dit vanuit een regionaal standpunt. Welke soorten banen zijn er in de streek? Welke mogelijke eisen bestaan er voor deze functies? Dit is een goede vraag om jezelf te stellen om je te helpen de juiste bedrijfstak te kiezen om in te werken.

Geef voorrang aan opstartkosten

Natuurlijk is geld nodig als je je eigen bedrijf wilt starten. Bedenk dat beginuitgaven in twee groepen kunnen worden verdeeld: uitgaven oprichting en bedrijfskosten. Denk dan aan:

Oprichtingskosten voor de wet (oprichting van een entiteit, contracten, enz.)
Hardware (computers, telefoon, enz.)
Software (personeelszaken, boekhouding, loonadministratie, testen, opleiding, enz.)
Verzekeringen

Operationele kosten, daarentegen, zijn de kosten die je maakt bij het aannemen van personeel en cliënten en bij het afronden van je eerste werkfase. Vooral functies op hoger niveau vergen hogere kosten wegens hun hogere loon, meer ingewikkelde screening procedures, en andere factoren.

Je bedrijf door en door kennen zal het veel eenvoudiger maken om de opstartkosten te schatten en te plannen. Houd de cashflow van het bedrijf in de gaten. Onervarenheid met cash flow is een van de meest gemaakte fouten door pas opgerichte bureaus.

Werknemers bij uitzendbureaus moeten wekelijks, tweemaandelijks, of maandelijks betaald worden. Daartegen moet je elke maand of elke twee maanden betalingen van je klanten krijgen. Elke vertraging hier kan catastrofale gevolgen hebben voor alle partijen.

Je moet de situatie effectief onder controle krijgen om cash flow problemen, gemiste loonlijsten, en belastingverplichtingen te voorkomen. Zo niet, dan zal je bedrijf er ernstig onder lijden.

Organiseer de juridische facetten van het bedrijf

Door een formele bedrijfsentiteit te vormen, kun je je bedrijf afschermen van persoonlijke aansprakelijkheid als het voor de rechter wordt gedaagd. Dit heeft rechtstreeks invloed op een aantal facetten van je bedrijfsvoering, waaronder je bedrijfsnaam, belastingen, verantwoordelijkheid, en andere factoren.

Dat gezegd hebbende is het kiezen van de juiste bedrijfsnaam een andere cruciale overweging. Maak een verstandige keuze, want het succes van je bedrijf als geheel hangt ervan af. Wat de mensen zich zullen herinneren is dit. Hun keuze kan beïnvloed worden als de zin een pakkende ring of aantrekkingskracht mist.

Verzeker je ervan dat de naam die je gekozen hebt niet al bezet is of een handelsmerk. Dan en alleen dan mag je een domeinnaam en je bedrijfsnaam registreren.

Zorg er vervolgens voor dat je alle vergunningen en licenties hebt die je nodig hebt om je bedrijf te runnen. De wetten verschillen per land, afhankelijk van waar je je bevindt. Doe je huiswerk en onderzoek alles wat met je bedrijf te maken heeft.

Maak een gedenkwaardige website

Het is tijd om de ideale website te lanceren na het veiligstellen van een domeinnaam en het registreren van een naam voor je bedrijf. Je kunt een voorsprong nemen op rivalen met een website die visueel aantrekkelijk is en een gemakkelijk te gebruiken gebruikersinterface heeft. Dit is cruciaal om te onthouden, want als je website traag, buggy, of niet aangenaam is, is de kans groot dat gebruikers je website zullen verlaten.

Begrijp waar je het beste personeel kunt zoeken

Het ideale personeel vinden is een uitdaging. Waarom zouden ze voor mijn bedrijf willen werken, moet je je afvragen voor je zelfs maar begint met het benaderen van werkzoekenden? Wat onderscheidt mijn bedrijf en maakt het superieur aan anderen?

Als je hierop geen bevredigende antwoorden kunt geven, moet je misschien je hele strategie heroverwegen. Je zult pas vol vertrouwen de ideale vaardigheden kunnen aanwijzen om bij je te komen werken als je een fantastisch antwoord hebt.

De typische kanalen om mensen aan te nemen zijn vacaturesites, LinkedIn, persoonlijke connecties, aanbevelingen, enz. Het enige probleem hiermee is dat iedereen dezelfde gang van zaken volgt. Tenzij je bedrijf in een zeer gespecialiseerde sector opereert, krijg je te maken met felle concurrentie.

Je moet creativiteit aan de dag leggen en eigentijdse wervingstechnieken toepassen. Afhankelijk van de sector waarin je werkt, worden verschillende strategieën gebruikt. Een groter publiek bereik je via de sociale media!

Weten wat je potentiële kandidaten te bieden hebt en ze beter leren kennen tijdens een sollicitatiegesprek zijn de twee belangrijkste onderdelen om het juiste personeel te vinden. Deze twee zullen veel over je onthullen en je mogelijk onderscheiden van concurrerende wervingsbureaus.

Klanten vinden voor je uitzendbureau

Klanten vinden is misschien wel net zo moeilijk als werknemers vinden. Ik geloof dat we al besproken hebben hoe talrijk de wervingsbureaus zijn die er in de VS zijn. Mensen kunnen je startup zien als de zoveelste op de lijst, wat een zorg is.

Jezelf afvragen waarom klanten met je zouden moeten samenwerken en wat je uniek maakt lijkt op ons eerdere punt. Als je deze vragen naar tevredenheid kunt beantwoorden, ben je bovengemiddeld.

Heb je hulp nodig bij het vinden van cliënten? Hier zijn een paar concepten:

Internet (sociale media, forums, online gemeenschappen, enz.)
Nieuwspapieren
netwerkevenementen
cold calling

Deze kunnen je helpen bij je zoektocht, maar vergeet niet om ook je fantasie te gebruiken. Creëer een overtuigend USP dat hen overhaalt met je samen te werken. Geef ze een product of dienst waar je rivalen niet aan zullen kunnen tippen. Dit zal je kansen aanzienlijk vergroten.

Maak gebruik van technologie

Een andere fout die bedrijven maken is te denken dat ze taken handmatig kunnen afwerken. Spreadsheets gebruiken, gepersonaliseerde e-mails sturen, het bedrijf en de werknemers beheren met verouderde methoden – noem maar op! Op lange termijn zullen die alleen maar wanorde en wanorde veroorzaken omdat het onmogelijk is bij te houden hoe ze zich opstapelen.

Daarom moet je technologie in je bedrijfsvoering integreren. Een alles-in-één wervingsoplossing is een fantastische optie voor personeelsbedrijven. Met behulp van onze betrouwbare software, Manatal, ben je volledig op de hoogte en heb je de controle over de dagelijkse gang van zaken in je bedrijf.

Zorg dat je goed verzekert bent

De kosten van verzekeringen zijn al eens benadrukt als een van de uitgaven van je vestiging, maar ze verdienen een eigen punt. Waarom? Voor de verdediging heb je het nodig.

Dit moet je onthouden, want je weet nooit wat er kan gebeuren. Omdat het ons aan de nodige deskundigheid ontbreekt, raden we je sterk aan te spreken met een verzekeringsagent die vertrouwd is met je bedrijfstak en die je de beste polissen kan voorstellen om je op de nodige gebieden te dekken.

Hier zijn een paar bekende verzekeringen:

  • Polissen voor bedrijfseigenaars
  • Dekking van diefstal en criminaliteit door werknemers
  • Aansprakelijkheidsverzekering voor oneerlijke arbeidspraktijken
  • Bescherming tegen aansprakelijkheid
  • Compensatie voor werknemers
  • Bescherming van eigendom
  • Overkoepelende overeenkomsten
  • Bedrijfsautoverzekering

Bron: starten uitzendbureau